پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

نوحه اربعین

*نوحه اربعین*

......................


هستی زینب برخیز

خواهر تو برگشته ۲

________


آمده و مهمان ِ

خاک برادر گشته

خواهر تو برگشته

_________


ای تن بی‌سر گشته،

لاله ی پرپر گشته

خواهر تو برگشته ۲


____________

شام بلا بعد از تو، قصه درد و غم بود

آل علی در بندِ، دشمن نامحرم بود

سایه عباس آنجا، از سر زینب کم بود


کرب و بلا را بنگر

صحنه محشر گشته

خواهر تو برگشته ۲


________


بر سر نی ها دیدم، قاری قرآن بودی

همسفر زینب با، دیده گریان بودی

ای تن بی‌سر اما، فکر یتیمان بودی


قصه غم سر گشته

خواهر تو برگشته ۲


_______


گوش دلت را وا کن، درد دلم بسیار است

هرچه مصیبت بوده، بر سر من آوار است

همسفرت برگشته، منتظر دیدار است


لاله پرپر گشته

خواهر تو برگشته ۲

_______


ای گل زهرا برخیز، دیده به رویم وا کن

زینب دلخون آمد، خیمه غم برپا کن

رقیه ات جا مانده، با دل خواهر تا کن

ای تن بی‌سر گشته

خواهر تو برگشته ۲


_______


دیده به رویم وا کن، زخم دلم وا مانده

تا ابد از داغ تو، این غم عظمی مانده

گوشه ویرانه آه، دختر تو جا مانده


لاله پرپر گشته

خواهر تو برگشته ۲


________


سوی اسارت بی تو، گرچه سفر کردم من

کاخ ستم را اما، زیر و زبر کردم من

دختر زهرا بودم، کار پدر کردم من


قصه غم سر گشته

خواهر تو برگشته ۲