پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

نوحه شهادت امام جعفر صادق (ع)

به سبک نوحه ایا تن بسر برابر من

  (توسط حاج صادق آهنگران  )

...


بیابیا مادر به خانه من 

ببین غم و درد شبانه من 

##

غم علی مانده به شأنه من 

ببین غم و درد شبانه من 

##

دوباره غمهای دلم شکوفا شد 

برای من تازه عزای زهرا شد 

غروب عاشورا به خانه برپا شد 

ببین غم و درد شبانه من 

..........


دلم برای تو بهانه میگیرد 

نشان قبر بی نشانه میگیرد 

که آتش از جانم زبانه میگیرد 

ببین ز دل خون روانه من 


............


به آسمان رفته شرار آه من 

که تازه شد داغ تو در نگاه من 

ستاره باران کن شب سیاه من 

کسی نمیگیرد نشانه من 


.........


بیا ببین دشمن درین سن پیری 

به دست من بسته چگونه زنجیری 

به کوچه از حیدر کشیده تصویری 


نوای یا زهرا بهانه من 

...........


کجایی ای مادر، سرم فدای تو 

که تازه تر گشته غم عزای تو 

به گوش جان آید صدای پای تو 

نمانده جز غم در خزانه من 


.........


اگر چه من پیر و شکسته ام مادر 

ولی به داغ تو نشسته ام مادر 

به اهل دنیا دل نبسته ام مادر 

نگیر ازین دنیا  نشانه من 

.........


بیا ببین مادر چه ماتمی دارم 

به خانه از غمها محرمی دارم 

نه محرمی دارم، نه همدمی دارم 

غم علی مانده به شأنه من 

.........


شراره بر جان  شقایق افتاده 

که بر زمین برج حقایق افتاده 

بیا بیا مادر که صادق افتاده 

غم است و اشک بی کرانه من