پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

نوحه عاشورا

با دل زینب چه میکند

بر سر نیزه سر حسین 2


فرشتگان گریه میکنند

به نیزه دور و بر حسین 2


شانه زده باد صبا موی پریشان تورا

می شنوم از سر نی نغمه ی قرآن تورا

می نگرم روی زمین جسم شهیدان تورا

بر سر نیزه سر حسین 2


ای همه ی هستی من همسفرم با سر تو

میچکد از شانه ی نی خون رگ حنجر تو

ناله کنان فاطمه را مینگرم در بر تو

بر سر نیزه سر حسین 2


از سر نی کن نظری خواهر خونین جگرت

ناله کنان میرود از کوی تو دنبال سرت

جان من و دختر تو برسر نی همسفرت

بر سر نیزه سر حسین 2


با تن خونین تو و ناله ی طفلان چه کنم

شعله ور از ماتم تو با دل سوزان چه کنم

پای برهنه به سر خار مغیلان چه کنم

بر سر نیزه سر حسین 2



ای که به هر موج بلا زمزمه ی نوح منی

ای که طبیبانه ترین روشنی روح منی

ای که تسلای دل و سینه ی مجروح منی

بر سر نیزه سر حسین 2



ای غم تو قاتل من شعله نرن بر دل من

در شب طوفان بلا سینه ی تو ساحل من

نام تو باشد همه دم نغمه ی آب و گل من

بر سر نیزه سر حسین 2