پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

پایگاه اشعار رجبعلی نیسی...فانوس دهکده

این وبلاگ برای همدلی با سالکان طریق عشق بنا گردیده است..یاعلی(ع)

نوحه شهادت امام جواد علیه السلام

ناله از سوز زهر جفا میزند

یادگار رضا دست و پا می‌زند

.........

شد جواد الرضا کشته از زهر کین

مادر خسته اش را صدا می زند


_________


گریه کن مادر امشب برای من

چون نباشد کسی همصدای من

گاه جان دادنم آمد و بُود ؛

بند و زنجیر غم پا به پای من


یاد تو بر دل من دوا میزند

یادگار رضا دست و پا میزند


_______


آسمان مرا ابر غم گرفت

گوئیا آتشی در حرم گرفت

ناله های حسین و غریبی اش

این‌چنین با منِ تشنه دم گرفت


مرغ دل ناله در کربلا می‌زند

یادگار رضا دست و پا می‌زند


_________


محشر اشک و آه مرا ببین

خانه را، قتله گاه مرا ببین

مادر غمزده جان مجتبی ،

دیده بر در نگاه مرا ببین


ناله ام بر فلک شعله ها میزند

یادگار رضا دست و پا می‌زند


_________


زهر کین برده تاب و توان من

می‌رسد تا فلک الامان من

تشنه و بیقرار و شکسته ام

ذکر یا فاطمه بر لبان من،


دم به دم نغمه ربنا میزند

یادگار رضا دست و پا می‌زند


_______


یار همخانه شد خصم جانی ام

شعله زد در بهار جوانی ام

می کشم ناله از دل بیا بیا

تا به دیدار بابا رسانی ام


دل به شوق علی هرکجا میزند

یادگار رضا دست و پا میزند


________


کشته شد یادگار رضای تو

تازه شد ماتم مجتبای تو

مهربان خود به دیدار من بیا

ای به قربان مهر و عطای تو


امتی ناله از این عزا میزند

یادگار رضا دست و پا میزند


__________


تازه شد درد و داغ دوباره ای

زهر کین بر دلم زد شراره ای

گوشه خانه خود اسیر غم

مانده ام با دل پاره پاره ای


برسر از غصه آل عبا میزند

یادگار رضا دست و پا میزند


_______